05 apr 2018
5 april 2018

Danskerne efterspørger lokalt indhold

1,4 mio. danskere lytter til lokalradio hver uge, viser en ny undersøgelse. Danskerne er interesserede i, hvad der foregår i den lokale kommune. En dugfrisk undersøgelse fra Danske Medier viser, at over 1,4 mio. danskere lytter til lokalradio hver uge. Selv om opgørelsen kun dækker kommerciel lokalradio, giver den et fingerpeg om danskernes lokale engagement… read more →

15 mar 2018
15 marts 2018

DKPK-leder: Samarbejde giver slagkraft

Som daglig leder af Den Kristne Producent Komité skal Bjarne Larsen både forhandle med myndigheder og rådgive op mod 20 lokale radio- og tv-stationer. Og samarbejdet bærer frugt, fortæller han. Den 21. april inviterer DKPK til et årsmøde, hvor Kulturstyrelsen svarer på spørgsmål. Bjarne Larsen involverede sig i lokalradioarbejde allerede for 20 års siden. Da.. read more →

02 mar 2018
2 marts 2018

Ny mulighed for at søge sendetilladelse

Radio- og tv-nævnet udbyder igen sendemuligheder for ikkekommerciel lokalradio. Fik du ikke søgt om at sende lokalradio – eller fik du afslag på din ansøgning sidste gang? Fortvivl ikke! Nu udbyder Slots- og Kulturstyrelsen på ny sendemuligheder for ikkekommerciel lokalradio. – Radio- og tv-nævnet gennemfører et genudbud af de ledige sendemuligheder for ikkekommerciel lokalradio i.. read more →

28 feb 2018
28 februar 2018

Flow-tv og web-tv kan supplere hinanden

10 ikkekommercielle lokal-tv stationer har gjort sig erfaringer med at producere tv til internettet. Nu er den samlede evaluering af forsøgene offentliggjort. Ny evaluering af forsøg med lokal-tv på internettet peger på, at flow-tv og web-tv kan supplere hinanden. Fra juni 2016 til juni 2017 har 10 ikkekommercielle lokal-tv-stationer afprøvet forskellige programformater på internettet, og.. read more →

DKPK og Dilem inviterer til årsmøde den 21. april, hvor ledere fra Kulturstyrelsen redegør for love og regler og svarer på aktuelle spørgsmål. Er lokale gudstjenester lokalt indhold? Er andagter af lokale præster lokalt indhold? Og hvor går grænsen mellem journalistik og PR (læs: skjult reklame)? Det kan lokale radio- og tv-stationer få svar på.. read more →