12 feb 2019
12 februar 2019

Fang de unge med en podcast

Danskernes brug af podcasts er i fremgang. Det er især de unge, der streamer radioindhold ”on demand”, lyder det i ny rapport om danskernes medievaner. Vil man have flere unge lyttere skal man lave en podcast. I hvert fald hvis man kigger på DR Medieforsknings seneste rapport om danskernes medievaner. Ifølge undersøgelsen er andelen af.. read more →

05 feb 2019
5 februar 2019

Radioen står foran en ny guldalder

”Lydens første guldalder er forbi – men den næste er lige begyndt,” lyder det i DR Medieforsknings nye rapport om danskernes medievaner. Fremtiden for lydmedier, som radio og podcasts, ser lys ud. Det konkluderer medieforskerne, Dennis Christensen og Henrik Gregor Knudsen, i DR Medieforsknings nye rapport om danskernes medieforbrug. Årsagen er enkel: Markedet for de.. read more →

23 jan 2019
23 januar 2019

Sygdom åbnede Pers øjne for Guds nåde

Livstruende sygdom blev et eksistentielt vendepunkt for radiovært og tidligere bankmand, Per Sparre. Bibelens budskab blev så levende for ham, at han må dele det med andre – blandt andet over radiobølgerne. Per Sparre var i 20’erne, da han blev ramt af alvorlig sygdom. På et par måneder tabte han sig 45 kg, og det.. read more →

17 jan 2019
17 januar 2019

Ældre har taget DAB-radioen til sig

Det er mest de ældre, der tænder for den digitale radio, viser ny undersøgelse. DR Medieforskning har lavet en ny undersøgelse af danskernes medievaner. Ifølge rapporten ”Medieudviklingen 2018”, er det især de ældre, der tænder for DAB-radioen. I 2017 lyttede 36 procent af danskerne over 65 år til digital radio. I 2018 er tallet vokset.. read more →

Danskerne bruger i gennemsnit syv timer og 16 minutter på medier om dagen – mest på nettet. DR medieforskning har undersøgt danskernes medievaner i 2018. Undersøgelsen viser, at det gennemsnitlige medieforbrug for danskere over tre år stort set svarer til en fuld arbejdsdag – syv timer og 16 minutter. De fleste timer bruges digitalt –.. read more →