
Når radio og tv deler deres nyheder på sociale medier, får de flere ”clicks” – men brugerne går sjældent ind og læser nyhederne, viser forskning. I dag må alle nyhedsmedier på et tidspunkt spørge sig selv: ”Skal vi have vores egen Facebook-side?” De umiddelbare fordele er fristende: gratis eksponering, adgang til nye målgrupper og øjeblikkelig.. read more →

Danskernes brug af podcasts er i fremgang. Det er især de unge, der streamer radioindhold ”on demand”, lyder det i ny rapport om danskernes medievaner. Vil man have flere unge lyttere skal man lave en podcast. I hvert fald hvis man kigger på DR Medieforsknings seneste rapport om danskernes medievaner. Ifølge undersøgelsen er andelen af.. read more →

”Lydens første guldalder er forbi – men den næste er lige begyndt,” lyder det i DR Medieforsknings nye rapport om danskernes medievaner. Fremtiden for lydmedier, som radio og podcasts, ser lys ud. Det konkluderer medieforskerne, Dennis Christensen og Henrik Gregor Knudsen, i DR Medieforsknings nye rapport om danskernes medieforbrug. Årsagen er enkel: Markedet for de.. read more →

Livstruende sygdom blev et eksistentielt vendepunkt for radiovært og tidligere bankmand, Per Sparre. Bibelens budskab blev så levende for ham, at han må dele det med andre – blandt andet over radiobølgerne. Per Sparre var i 20’erne, da han blev ramt af alvorlig sygdom. På et par måneder tabte han sig 45 kg, og det.. read more →

Det er mest de ældre, der tænder for den digitale radio, viser ny undersøgelse. DR Medieforskning har lavet en ny undersøgelse af danskernes medievaner. Ifølge rapporten ”Medieudviklingen 2018”, er det især de ældre, der tænder for DAB-radioen. I 2017 lyttede 36 procent af danskerne over 65 år til digital radio. I 2018 er tallet vokset.. read more →