Alle ikke-kommercielle tv- og radiostationer er inviteret til DKPK’s og DILEM’s årsmøde og generalforsamling den 27. april. Den 27. april kl. 10-15 afholder DKPK og DILEM årsmøde og generalforsamling i Kulturcentret på Drejervej 15 i København. Alle ikke-kommercielle tv- og radiostationer er velkomne. Generalforsamlingen indledes med rundstykker og kaffe kl. 10, hvorefter man vil gennemgå.. read more →

13 mar 2019
13 marts 2019

Provinsmedier vil overtage Radio24syv

Om et halvt år kan mediebilledet i Danmark ændre sig drastisk. Syv mediehuse vil overtage Radio24syvs sendetilladelse og give bedre dækning af provinsen. Syv mediehuse går sammen om at byde ind på FM4-licensen, som Radio24syv i dag sender på. Mediernes mål er at skabe en bedre balance mellem lokalt og landsdækkende indhold på kanalen, skriver.. read more →

27 feb 2019
27 februar 2019

Facebook skaber dilemma for nyhedsmedier

Når radio og tv deler deres nyheder på sociale medier, får de flere ”clicks” – men brugerne går sjældent ind og læser nyhederne, viser forskning. I dag må alle nyhedsmedier på et tidspunkt spørge sig selv: ”Skal vi have vores egen Facebook-side?” De umiddelbare fordele er fristende: gratis eksponering, adgang til nye målgrupper og øjeblikkelig.. read more →

12 feb 2019
12 februar 2019

Fang de unge med en podcast

Danskernes brug af podcasts er i fremgang. Det er især de unge, der streamer radioindhold ”on demand”, lyder det i ny rapport om danskernes medievaner. Vil man have flere unge lyttere skal man lave en podcast. I hvert fald hvis man kigger på DR Medieforsknings seneste rapport om danskernes medievaner. Ifølge undersøgelsen er andelen af.. read more →

05 feb 2019
5 februar 2019

Radioen står foran en ny guldalder

”Lydens første guldalder er forbi – men den næste er lige begyndt,” lyder det i DR Medieforsknings nye rapport om danskernes medievaner. Fremtiden for lydmedier, som radio og podcasts, ser lys ud. Det konkluderer medieforskerne, Dennis Christensen og Henrik Gregor Knudsen, i DR Medieforsknings nye rapport om danskernes medieforbrug. Årsagen er enkel: Markedet for de.. read more →